donderdag 26 april 2012

Jaloezie.

Jaloezie, iedereen heeft er wel eens last van. Of het nou gaat om iets heel kleins, of om iets groots.

Ik zelf heb soms ook dat ik erg jaloers ben op meisjes met stijl haar. Bekijk de foto's hiernaast maar eens. Als je de bovenste foto bekijkt, zie je dat ik erg krullend haar heb, dat is mijn eigen haar. Op de foto daaronder heb ik het gestijld.
Het rottige van jaloezie is dat sommige mensen onaardig tegen je gaan doen. Ze gaan je negeren, je afkatten of je heel kwaadaardig aankijken. Dat ergert me. Een voorbeeld (niet gebaseerd op bepaalde personen) ; Ik heb een nieuwe mobiel gekregen, maar mijn vriend heeft een saaie Nokia. Hij gaat me afkatten en hij gaat zuchten als ik mijn mobiel pak.

Ik snap dat het rottig is als jij heel graag iets wilt, en iemand anders heb zomaar krijgt, maar diegene kan er niets aan doen en is er waarschijnlijk ook heel erg blij mee. 

Als je jaloers bent op iemand die verkering heeft met de jongen/het meisje waar je stapelverliefd op bent, moet je positief denken: 
 -Dit is waarschijnlijk niet voor eeuwig, ooit gaat het misschien uit, en dan kan jij je weer richten op die persoon.
 -Ooit vindt jij ook de ware. Misschien pas over een paar jaar, maar dan ben jij net zo gelukkig als zij nu zijn.

Als iemand jaloers op jou is, en daardoor heel vervelend gaat doen, kan je het beste er iets van zeggen. Het is niet fijn als er onaardig tegen je wordt gedaan terwijl je er niets aan kan doen..

Ben je snel jaloers? Denk dan eens na waarom je eigenlijk jaloers bent. Om een mobieltje? Om die coole schoenen die je vriend heeft gekocht? Er komen steeds nieuwe mobieltjes bij, en jij zal ook ooit een coole mobiel krijgen. Er zijn altijd andere schoenen/kledingstukken die ook heel gaaf zijn. Wees niet jaloers om spul dat eigenlijk helemaal niet zo belangrijk is. 

x Irthe

Geen opmerkingen:

Een reactie posten