vrijdag 27 april 2012

Freerunning.


Misschien heb je er wel eens wat van gehoord, freerunnen. 

Wat is freerunnen? 
Freerunnen is een sport. Je kan het jezelf aanleren, het kost geen geld en je hebt geen oefenzaal nodig. Je gebruikt de stad als een soort hindernisbaan. Je probeert je zo snel mogelijk voort te bewegen door de plek waar je bent door te springen over van alles en nog wat. Je rent tegen een muur op en maakt een salto, je springt van dak naar dak, je maakt een flikflak op straat. 

Je hoeft er niet lenig voor te zijn. Je moet durven en doen. Als je niet durft, leer je het nooit toch? 
Ik heb zeven jaar geturnd, dit jaar ben ik gestopt en wilde ik graag een andere sport proberen,  maar ik kon niets leuks bedenken. Toen stelde mijn vriendin voor om te gaan freerunnen. Dus tegenwoordig ben ik vaak buiten te vinden. 

Een paar basistrucjes zijn; 
- Je staat op een obstakel, en je springt naar een hoger obstakel en blijft daaraan hangen.
- Probeer te leren om bij een muur omhoog te lopen.
- Je springt over een hekje, zeg je handen op het hekje, spring omhoog en 'zwiep' je benen eroverheen

Voor meer basistrucs bekijk filmpjes op youtube.

x Irthe

Geen opmerkingen:

Een reactie posten